الشاعر الغنائي أمير طعيمة وزوجته جيني طعيمة

وجّهت الفنانة المعتزلة جيني طعيمة زوجة الشاعر الغنائي أمير طعيمة، رسالة إلى جمهور الأهلي بعد شنهم هجوما على زوجها الذي أعلن كرهه للنادي الأهلي، وندمه على إحدى أغنياته التي كتبها له بسبب الشتائم التي وجهونها له.

وكتبت جيني طعيمة عبر صفحتها على موقع "فيسبوك": "لما توصلوا راجل طول عمره سيرته عطرة وبيحترم الصغير قبل الكبير والفقير قبل الغني، والضعيف قبل القوي"، وأضافت: "وأنا شخصيا عشت معه تحت سقف واحد وأتعلمت منه كتير عن احترام الغير احترام النفس ياما اختلفت منه ولسه هنختلف، لكن لا عمري سمعته، بيسب ولا بيشتم ولا متلون ووطني حتى النخاع، لدرجة إني ياما عملت مشاكل بسبب مواقفه مع ناس من وجهة نظري حقيرة والزمن أثبت ده".

وتابعت: "لما توصلوا راجل ما بيبخلش على حد بوقت ولا مجهود عشان يمتعكوا على حساب بيته وولاده، ويتشتم وهو مش طرف في منازعات ولا بيشجع لا أهلي ولا زمالك ولا فريق غير المنتخب الوطني ده اسمه إيه".

واختتمت كلامها قائلة: "اسمه إن مافيش تربية ومافيش أخلاق، بالمناسبة أنا زمالكاوية ولا فارق معايا لا أهلي ولا زمالك، دي حاجة اسمها رياضة، والكرة لعبة زي أي رياضة، بس واضح إنكم عاوزين تكرهونا في أي حاجة ولو بسيطة بتسعد الناس، على الماشي كده، الأخوة اللي بيقولوا علينا بوابين، وماله دي مهنة شريفة ومش عيب".

قد يهمك أيضاً :

جمهور الأهلي يتوافد على مقر إقامة الفريق في تونس

"جمهور الاهلي لا يخضع للمال" الأكثر تداولًا على "تويتر"