الفنان أمير شاهين

أكد الفنان المصري أمير شاهين، إن أجمل شيء حدث في عام 2020، هو زواجه من منّة جاب الله، مشيرًا إلى أن فيروس كورونا لم يفرق كثيرًا بشأن قربة أو بعده عن زوجته، قبل إتمام إجراءات الزواج، وأضاف في حضور زوجته: "كده كده إحنا كنا هنقرب من بعض سواء بكورونا أو لا، هي كانت عارفة إني بكراش عليها من زمان، هي بنت طيوبة وجميلة". وعن إمكانية تعاونه مجددًا مع شقيقته النجمة إلهام شاهين، قال: "أنا بقالي كتير مشتغلش مع إلهام، آخر حاجة كانت من 10 سنين، مشتاق طبعا إني اشتغل معاها، وأنا بحب الشغل معاها بتعلم واتعلمت منها كتير".

ومن جانبها، كشفت زوجته عما إذا كان هناك اختلاف في علاقتها مع أمير شاهين بعد الزواج، قائلة: "محستش بأي اختلاف، لإني عارف عائلته من زمان وقصة إنهم عائلة فنية مفرقتش معايا كتير، وأنا عارفة طبيعة شغله من زمان، ومحستش بأي حاجة متغيرة". وعلق أمير قائلًا: "شغلنا أكتر حاجة مرهقة، لإني معنديش مواعيد، ساعات بيكون عندي تصوير من بليل لحد تاني يوم الضهر".

وعن الشخصية التي يتمنى تجسيدها في حقبة الستينيات والسبعينيات، قال شاهين: "بحب أفلام السبعينات وأواخر الستينيات، في الوقت ده كان في أفلام كتير وشخصيات كتير، مفيش حاجة أنا متذكرها دلوقتي، بس الفترة دي شهدت أفلام من علامات السينما". وعن أعماله الفنية الجديدة، قال: "أنا لسة مخلص تصوير مسلسل جمال الحريم، وكنت بادئ التصوير من قبل الخطوبة والفرح الحقيقة، وإن شاء الله هيتعرض الشهر ده".

قد يهمك أيضــــــــــــــــًا :

عبير صبري تهنئ أمير شاهين بمناسبة حفل زفافه

هالة صدقي توجه رسالة لـ أمير شاهين بعد احتفاله بحفل زفافه